- Start
- Placówki
- PRZYCHODNIA OS. LECHA
- PRZYCHODNIA UL. KATOWICKA
- Usługi
- Aktualności
- ABC Pacjenta
- O nas
- RODO
- Kontakt
Informacja o warunkach udzielania teleporad i e-rozwiązaniach stosowanych w NZOZ Przychodni Lekarza Rodzinnego Salvita, zgodnie z § 3 p. 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej:
Przed udzieleniem teleporady lekarz dokonuje weryfikacji tożsamości pacjenta, w szczególności na podstawie danych przekazanych przez samego pacjenta.
Podczas teleporady lekarz dokonuje oceny stanu zdrowia pacjenta oraz ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego problemu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa, czy inne świadczenie medyczne. W przypadku stwierdzenia przez lekarza potrzeby bezpośredniego kontaktu z pacjentem, lekarz wyznacza datę i godzinę osobistej wizyty pacjenta w Przychodni.
11. W trakcie teleporady pacjent może otrzymać e-receptę, e-zlecenie na wyroby medyczne, e-skierowanie, a w uzasadnionych przypadkach również e-zwolnienie.
Jeśli podczas teleporady lekarz wystawi e-receptę, pacjent otrzyma sms- z 4-cyfrowym kodem umożliwiającym zrealizowanie e-recepty w aptece. Wystawioną e-receptę można zrealizować w dowolnej aptece, podając otrzymany kod oraz numer PESEL.
Jeśli w trakcie konsultacji telefonicznej lekarz wystawi e-zlecenie na wyroby medyczne, pacjent otrzyma sms z numerem zlecenia, który uprawnia do zrealizowania tego zlecenia w dowolnie wybranej placówce aptecznej lub w sklepie medycznym.
W trakcie konsultacji telefonicznej lekarz może wystawić e-skierowanie do szpitala lub specjalisty. Pacjent otrzyma 4-cyfrowy kod, który podaje podczas rejestracji u specjalisty / w szpitalu wraz ze swoim numerem PESEL.
Jeżeli podczas teleporady lekarz skieruje pacjenta na badania laboratoryjne lub obrazowe - pacjent lub upoważniona przez niego osoba odbiera wystawione skierowanie w rejestracji Przychodni, a następnie telefonicznie umawia termin wykonania tych badań we wskazanej na skierowaniu placówce.
Zachęcamy do aktywowania Internetowego Konta Pacjenta poprzez stronę https://pacjent.gov.pl
Korzystając z IKP, pacjent posiada w jednym miejscu szybki i łatwy dostęp do informacji na temat: