Zasady zamawiania recept

Zamawianie recept w przychodni Salvita

Pacjenci zadeklarowani do Przychodni mają możliwość składania zamówień na recepty bez osobistej wizyty lekarskiej:

  • drogą elektroniczną na adres:
    • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (osoby dorosłe, zadeklarowane do Przychodni na os. Lecha)
    • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (dzieci, zadeklarowane do Przychodni na os. Lecha)
    • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pacjenci zadeklarowani do Przychodni na ul. Katowickiej)
  • poprzez pozostawienie zamówienia na recepty w skrzynce podawczej w Przychodni.

Bez kontaktu z lekarzem można otrzymać wyłącznie recepty na leki stałe, stosowane w chorobach przewlekłych przez pacjentów w stanie stabilnym, odnotowane wcześniej w dokumentacji medycznej.

W przypadku leków zleconych przez lekarza z poradni specjalistycznej lub szpitala należy dostarczyć do Rejestracji „Informację dla lekarza kierującego POZ” - od lekarza specjalisty lub wypis ze szpitala.

Bez kontaktu z lekarzem pacjent nie otrzyma recepty na leki uspokajające, nasenne, przeciwbólowe oraz antybiotyki.

Leki mogą zostać wypisane wyłącznie osobom ubezpieczonym, w oparciu o weryfikację w systemie EWUŚ w danym dniu.

Lekarz rodzinny nie może wystawić recepty dla pacjenta podczas jego pobytu w szpitalu bądź innej placówce długoterminowej opieki zdrowotnej.

Pacjent otrzyma e-receptę w ciągu 5 dni roboczych, licząc od dnia następującego po dniu, w którym złożono zamówienie na receptę:

  • sms-em, zawierającym informację o 4-cyfrowym kodzie e-recepty, umożliwiającym jej realizację w dowolnej aptece. Wiadomość jest generowana automatycznie i nie należy na nią odpowiadać.
  • w formie wydruku (tylko na prośbę pacjenta, w sytuacji gdy pacjent nie posiada telefonu komórkowego ani dostępu do Internetowego Konta Pacjenta).

Bez osobistej bądź telefonicznej konsultacji z lekarzem nie realizujemy próśb o zlecenie badań, skierowania, wnioski i zaświadczenia.

UWAGA: Prosimy podać wszystkie potrzebne leki na maksymalnie 3-miesięczną kurację, imię i nazwisko, PESEL, numer telefonu komórkowego, nazwisko lekarza poz.