e-Recepta jest elektronicznym dokumentem stosowanym zamiast tradycyjnej recepty w postaci papierowej. Dotąd, pacjent otrzymywał u lekarza receptę papierową, z którą udawał się do apteki w celu otrzymania niezbędnych do leczenia produktów leczniczych. Osobista wizyta u lekarza była koniecznością.
Dzięki możliwości zastosowania e-Recepty, pacjent w celu kontynuacji leczenia i wypisania recepty może zamówić i odebrać receptę bez wychodzenia z domu i konieczności umawiania się na wizytę u lekarza.
E-recepta zostanie od lekarza dostarczona pocztą elektroniczną na adres e-mail pacjenta, poprzez SMS na telefon pacjenta lub wprost do aplikacji mobilnej VisiMed.
E-receptę można zrealizować w dowolnej aptece na terenie całego kraju. Farmaceuta zeskanuje kod bezpośrednio z telefonu pacjenta.
Jak zamówić i odebrać e-receptę ?
Chcąc zamówić i odebrać od swojego lekarza e-receptę należy:
I. Zainstalować na telefonie bezpłatną aplikację VisiMed
W tym celu należy:
- Pobrać na telefon bezpłatną aplikację mobilną VisiMed
- Po zainstalowaniu aplikacji na urządzeniu mobilnym założyć swoje konto
- Uzupełnić dane w zakładce MOJA WIZYTÓWKA, aby otrzymać NUMER KARTY OSOZ, który jest niezbędny do aktywacji konta w placówce medycznej
- Zgłosić się do rejestracji Przychodni w celu dokonania konfiguracji konta pacjenta – należy podać pracownikowi rejestracji numer karty OSOZ
- Po wpisaniu numeru karty OSOZ na karcie pacjenta w Przychodni Salvita informacja o wystawionej recepcie będzie dostępna bezpośrednio w aplikacji Visimed w zakładce TWOJE RECEPTY.
l u b
II. Założyć Internetowe Konto Pacjenta na portalu pacjent.gov.pl
W tym celu należy:
- Wpisać w przeglądarce internetowej: pacjent.gov.pl
- Kliknąć: ZALOGUJ SIĘ
- Wybrać sposób logowania, np. PROFIL ZAUFANY (PZ)
- W przypadku braku profilu zaufanego należy:
- Założyć go on-line przez bank
- Zarejestrować się w serwisie pz.gov.pl, a następnie potwierdzić swój PZ w oddziale NFZ lub w urzędzie gminy lub urzędzie skarbowym lub w ZUS lub w innej placówce oznaczonej znakiem profilu zaufanego (lista punktów potwierdzających PZ dostępna jest na stronie pz.gov.pl)
- Zalogować się na stronę pacjent.gov.pl i przejść do Internetowego Konta Pacjenta (IKP).
- Kliknąć w rogu ekranu: MOJE KONTO i wpisać swój e-mail lub numer telefonu.
- Po uzupełnieniu i zapisaniu danych e-recepty będzie można odbierać smsem lub e-mailem.
UWAGA
Zgodnie z obowiązującymi przepisami lekarz może, bez dokonania osobistego badania pacjenta, wystawić receptę niezbędną do kontynuacji leczenia, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej. Tym samym o wystawienie recepty, dotyczącej kontynuacji leczenia, pacjent może wnioskować wyłącznie do swojego lekarza prowadzącego, który posiada dostęp do dokumentacji medycznej i jest odpowiedzialny w zakresie kontynuacji leczenia.